Facebook Ads – nowości w 2020: 6 wskazówek

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Ostatnia aktualizacja 29 listopada, 2023 przez Jakub Wójcik

facebook ads in 2020

Nowa dekada właśnie się rozpoczęła, a zespół rozwijający Facebook Ads w 2020 roku nieustannie wprowadza liczne nowości na swojej platformie. Jak nie pogubić się w tych wszystkich zmianach?

Pamiętaj, że ten, kto nie idzie naprzód, tak naprawdę… zostaje z tyłu. W branży marketingowej jest to szczególnie prawdziwe stwierdzenie.

Przyjrzyjmy się zatem najnowyszym oraz nadchodzącym zmianom, o jakich trzeba pamiętać, aby Twoje reklamy przynosiły jeszcze lepsze rezultaty w 2020 roku.

1. Ukryte opisy reklam

Zmiana wprowadzona wprawdzie już w listopadzie 2019, jednak sporo reklamodawców nadal nie zdaje sobie z niej sprawy. Opis reklamy nie zostanie wyświetlony, jeśli algorytm uzna, że tak będzie lepiej dla wyników reklamy.

Skoro ma to skutkować poprawą efektów, to powinniśmy tylko się cieszyć, prawda?

Przeanalizujmy najpierw kilka suchych faktów na ten temat, według opisu Facebooka:

  • dynamiczne opisy dotyczą tylko reklam wyświetlanych w Aktualnościach (News Feed)
  • dynamiczne opisy nie dotyczą reklam z dynamicznie dobieranymi zdjęciami/opisami/produktami
  • nie da się przewidzieć, czy opis zostanie wyświetlony danemu użytkownikowi, ani jak często będzie się wyświetlać

Znając Facebooka, zapewnienia, że coś powinno działać lepiej… nie zawsze się sprawdzają. Warto więc zachować trochę dystansu do tej zmiany. Na pewno jednak trzeba pamiętać, że opis reklamy może w ogóle się nie wyświetlać.

disappearing facebook ads description

Po pierwsze, nie umieszczaj żadnych istotnych informacji w opisie reklamy. Nie masz gwarancji, że użytkownicy zobaczę te informacje.

Po drugie, skup się bardziej na aspektach wizualnych reklamy. Być może umieszczenie najważniejszych zdań na obrazku lub w napisach do filmu przyniesie lepsze rezultaty. Pamiętaj tylko, aby ilość tekstu na obrazku nie przekraczała 20%, bo Facebook obniży Twoje zasięgi.

Po trzecie, jeśli koniecznie chcesz zachować swoje opisy, warto stworzyć prawie identyczne dynamiczne kreacje (kilka różnych opisów do reklamy, z których Facebook wybiera te, które według niego zadziałają najlepiej).

2. CBO

Optymalizacja budżetu na poziomie kampanii staje się obowiązkowa. Jednak obserwując zachowania algorytmów Facebooka można dojść do wniosku, że czasami ich działania to zwykłe przepalanie budżetów.

Jeśli podzielasz te obawy, przeczytaj o zjawisku The Breakdown Effect, które wyjaśnia, dlaczego algorytmy wydają się wydawać budżet na słabsze zestawy reklam. Zespół Facebook Ads w rzeczywistości ciągle udoskona swoje algorytmy i zaczynają one przynosić coraz lepsze rezultaty. Musisz jedynie znać zasady, jakimi owe algorytmy się kierują, i dopasować do nich swoją strategię.

Po pierwsze, wewnątrz kampanii CBO twórz zestawy reklam skierowane do osób o podobnym nastawieniu do Twojej marki. Nie mieszaj ze sobą grup zimnych i ciepłych. Unikaj targetowania w tej samej kampanii Grup Podobnych Odbiorców, zwykłych grup z zainteresowań i osób odwiedzających Twoją stronę internetową.

Po drugie, zadbaj o podobne rozmiary dla grup odbiorców w jednej kampanii. Jeśli którykolwiek zestaw reklam bedzie targetować grupę o rozmiarze co najmniej 30% większym od innych, to ten zestaw będzie przez Facebooka faworyzowany. Jak się pewnie domyślasz – ta faworyzacja niekoniecznie skutkuje lepszymi rezultatami.

Po trzecie, nie gromadź zbyt wielu zestawów reklam pod jedną kampanią – przyjmij górny limit 10 zestawów. W ten sposób algorytmom łatwiej będzie optymalizować działania i dowozić lepsze rezultaty.

I wreszcie, po czwarte, jeśli nadal nie przekonasz się do CBO, pamiętaj, że ciągle możesz ominąć tę zasadę, robiąc osobną kampanię dla każdego zestawu reklam.

3. Coraz większy nacisk na grupy

Jak powiedział sam Mark Zuckerberg, grupy są teraz w centrum uwagi na Facebooku. Warto więc wykorzystać ten fakt na swoją korzyść.

Połącz swoje działania płatne z organicznymi – zainwestuj we własną grupę na Facebooku! O budowaniu i prowadzeniu grup można by pisać osobne artykuły. Możesz jednak zapamiętać dwie złote zasady:

  • twórz treści, które będą angażujące i ciekawe dla członków grupy,
  • dbaj o jakość pojawiających się postów, zwłaszcza, gdy grupa zacznie się rozrastać.

Posiadanie własnej, rozbudowanej grupy tematycznej na Facebooku daje teraz wiele możliwości – od komunikacji z klientami poprzez umieszczanie własnych, sponsorowanych treści.

Poza tym, grupy same w sobie stanowią świetne źródło informacji na temat zainteresowań użytkowników. Jeśli zastanawiasz się, jakim cudem ktoś mógłby wykorzystać to przy targetowaniu reklam, z pewnością nie znasz narzędzia LeadEnforce.

4. Lead Ads

Kolejną możliwością, o której należy wspomnieć, jest stosowanie Lead Ads. Nie jest to nowe rozwiązanie, jednak ostatnio zyskuje na popularności. W Polsce użytkownicy coraz bardziej przekonują się do formularzy bezpośrednio na Facebooku, które są automatycznie wypełniane podstawowymi danymi.

Marketerzy stosujący Lead Ads obserwują zazwyczaj znaczny spadek kosztów pozyskania pojedynczego leada. Wynika to zapewne z faktu, że droga, jaką musi pokonać użytkownik, zanim przekaże swoje dane kontaktowe, jest znacznie krótsza – nie musi on nawet opuszczać Facebooka!

Jeśli Twoje działania marketingowe skupiają się między innymi na generowaniu leadów lub zbieraniu maili pod newsletter, koniecznie zainteresuj się rozwiązaniem, jakim są Lead Ads. Nie tylko pozwoli Ci to obniżyć koszty, ale też znacznie ułatwi Twoją pracę.

5. Messenger jako cel

Skoro wspomnieliśmy o Lead Ads i pozyskiwaniu kontaktów, nie można było nie wspomnieć o ustawianiu Wiadomości przez Messengera jako celu reklamowego.

Podobnie jak w przypadku Lead Ads, nie jest to nowość – to rozwiązanie jest już znane marketerom od jakiegoś czasu. Jednak użytkownicy coraz bardziej się do niego przekonują, a co za tym idzie – skuteczność reklam na Messengera wzrasta.

Kierowanie użytkowników do Messengera i zamykanie sprzedaży przeraża Cię lub zwyczajnie oznaczałoby to zbyt dużą ilość pracy? Możesz skonfigurować chatbota, który będzie odpowiadał na najpopularniejsze pytania użytkowników.

messenger bot for facebook ads w 2020

6. Search Ads i inne nowe formaty

Facebook coraz częściej dodaje nowe formaty reklam. Warto śledzić te nowości na bieżąco – pamiętaj, że sporo marketerów nie korzysta z automatycznych umiejscowień.

W związku z tym, aby wyświetlać swoje reklamy w nowym umiejscowieniu, musi najpierw się o nim dowiedzieć, i ręcznie je ustawić.

Wniosek jest prosty – niedługo po publikacji nowego umiejscowienia koszt reklamowania na nim zazwyczaj jest niższy, ze względu na małą konkurencję.

Search w przypadku Facebook Ads to po prostu podsuwanie konkretnych wyników użytkownikom, którzy wyszukują czegoś na Facebooku. Warto wykorzystać ten fakt na swoją korzyść. Strategie reklamowe typu impulse-buy przestają mieć tutaj takie znaczenie.

Użytkownicy korzystający z wyszukiwarki przypominają bardziej użytkowników Googla. Zatem Twoje reklamy powinny mieć znacznie lepszą skuteczność w przypadku kampanii sprzedażowych, skoro klient już szuka Twojego produktu.

Facebook Ads – nowości w 2020: podsumowanie

Facebook to dynamiczna platforma i pewne strategie, które działały w 2019, mogą nie sprawdzić się w 2020. Pamiętaj, że aby nie zostać z tyłu, musisz ciągle rozwijać swoją wiedzę i śledzić nowości z branży. Na szczęście większość wprowadzanych zmian wygląda całkiem obiecująca, i być może kampanie Facebook Ads w 2020 roku będą jeszcze skuteczniejsze.

Na szczęście dla marketerów, zmiany, które wprowadza Facebook, czasami skutkują poprawą skuteczności reklam. Są to pewnego rodzaju próby ratowania sytuacji – nie zapominajmy w końcu, że globalnie patrząc, CTR dla reklam na Facebooku drastycznie spada na przestrzeni ostatnich lat.

Aby wycisnąć ze swoich reklam jak najwięcej, możesz sprawdzić, jakie najczęstsze błędy spotykamy w kampaniach Facebook Ads, kiedy wykonujemy audyty dla naszych klientów. Poniżej znajdziesz nagranie na ten temat:

Warto więc rozejrzeć się za nowymi metodami reklamowania, lub być może nawet nowymi platformami. A propos – znasz już TikTok Ads?

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci wdrożyć pewne pozytywne nowości do Twoich kampanii Facebook Ads w 2020 roku. Jeśli chcesz również dowiedzieć się:

skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy Ci na te i inne pytania.

Interesują Cię nowości w Facebook Ads w 2020? Zapisz się do naszego newslettera!

Facebook Ads FAQ

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku kosztuje tyle, ile budżetu na nią przeznaczymy. Może więc kosztować 10zł, ale równie dobrze 10000zł. Koszty poszczególnych akcji (kliknięcie, konwersja etc) można obliczyć przy użyciu naszego Kalkulatora Facebook Ads.

Co to jest zestaw reklam na Facebooku?

Zestaw reklam zawiera kilka kreacji reklamowych oraz określa grupę docelową i umiejscowienia. Zestawy reklam wchodzą w skład kampanii Facebook Ads.

Co to jest kreacja reklamowa na Facebooku?

Kreacja reklamowa to najprościej mówiąc sama reklama. Kreacja składa się z tekstu (copy) oraz obrazka, filmu lub karuzeli. Skuteczna kreacja powinna również zawierać wezwanie do akcji (CTA).

5/5 - (1 vote)
Kategorie: Facebook

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *